ابزار اعلان یا Notification

درخواست های زیادی از سمت مشتریان اعلام می‌شد که آیا راه حلی برای آگاه سازی کارمندان از یک پیام هست؟ مثلا زمانی که کاری در گردش کار به عهده کسی قرار می‌گیرد او همان لحظه یا به محض ورود به ویندوز از این موضوع آگاه شود.

خوب اولین پیشنهاد ما استفاده از افزونه پیامک بود. به این صورت که در گردش کار، بلا فاصله بعد از ثبت وظیفه، یک پیامک نیز به گیرنده ارسال شود و او را از این وظیفه آگاه سازد.

ولی این هم کافی نبود. بنابراین اقدام به تهیه این ابزار نمودیم.

این ابزار یک نرم افزار تحت ویندوز است که بصورت خودکار با ورود کاربر به ویندوز اجرامی‌شود. چنانچه برای این کاربر، اعلانی در سیستم ثبت شده باشد، ابتدا به صورت Notification در پایین صفحه به وی اطلاع می دهد و پس از آن با علامت زدن آیکون، به او هشدار می دهد که یک اعلان مشاهده نشده دارد.

اعلان ها در دو دسته کلی «شخصی» و «عمومی» قرار می‌گیرند. انواع اعلان ها هم به صورت اعلان(به رنگ آبی)،‌ اخطار(به رنگ نارنجی) و خطا(به رنگ قرمز) می‌باشد.

از امکانات دیگر این ابزار، امکان افزودن یک لینک به پیام است. به عنوان مثال در تست هشدار بالا می بینید که یک آیکون لینک در اعلان قابل مشاهده است. مثلا می خواهید به مدیر اطلاع دهید که یک درخواست مرخصی برای تایید دارد. مدیر با کلیک روی این آیکون می تواند مستقیما به فرم درخواست وارد شود.

همچینن امکان تایید مستقیم هم وجود دارد. به نحوی که در هر اعلان امکان دریافت «بلی» و «خیر» از کاربر وجود دارد. با تعریف گردش کار روی نتیجه کلیک کاربر، می توانیم نتیجه را به گردش کار اصلی انتقال دهیم.